Pages

2 Jan 2024

Congratulation To All Singles!

Berdirinya saya di sini kerana tiada kerusi...

Assalamualaikum dan hai.

Dapur blog ini kembali berasap selepas sekian lama saya masuk bertapa di dalam gua. Sememangnya menulis ini perlu mempunyai roh dan semangatnya yang tersendiri. Jika semangatnya sudah hilang, maka roh pun seperti innalillah, hidup segan tapi mati tak mahu. Rupa-rupanya kali terakhir blog ini berasap pada 10 November 2022. Setahun lebih masuk gua bertapa.

Disebabkan azam beberapa tahun lepas bahawasanya saya  tidak mahu lagi digelar 'kaki merapu', 'kaki gosip', 'kaki membawang', maka apabila idea menulis yang baik-baik itu tiada, maka pergilah saya bertapa di dalam gua mencari ilham sekadar dipinggiran cuma. InsyaAllah hajat tahun ini, saya nak menulis perkara yang baik-baik sahaja dan tidak lagi merapu merepek dan meraban. Orang Kelantan cakap - sembang kosong di kedai kopi.

Oklah, rasanya belum terlewat saya nak ucap Selamat Tahun Baru 2024 walaupun hari ini dah masuk hari kedua daripada 365 hari di tahun 2024. Tahun baru bermakna umur pun dah tambah lagi satu tahun, maksudnya makin berusia. Matang tu belum tentu lagi. Kematangan biasanya boleh diukur dengan banyaknya umur tetapi kadang-kadang orang yang sudah berumur pun boleh kembali menjadi kebudak-budakan. Begitulah kompleknya perangai manusia ini.

Wishlist hajat, impian, azam tahun 2023 yang berderet tu rasanya ada yang kena carry forward ke tahun ini, tapi takpe, tak perlu sedih kot. Tahun 2024 pun tetap juga ada 365 hari.

Kepada yang masih awet muda single remaja dewasa mahupun 'tua', terimalah hadiah kata-kata semangat, perangsang dan motivasi untuk terus menjalani hidup dengan penuh bergaya dan selesa di tahun 2024 ini. 

Sila tonton video di bawah ini. Nak ulang seribu kali pun takpe, lagi bagus supaya lebih bersemangat dan berjiwa besar menghadapi cabaran hidup.

Akhir kalam,

Alhamdulillah, kita masih bernafas hari ini. 

Terima kasih Allah atas nikmat udara free kurniaanMu ini.



Terima Kasih

My Blogger TricksAll Blogger TricksLatest Tips and Tricks

No comments:

Post a Comment