Pages

4 Mar 2022

Nota Perempuan Jomblo [1]


Nota Perempuan Jomblo [1]

Bagi aku sebagai seorang perempuan, lelaki itu dilahirkan untuk menjadi pemimpin. Sekurang-kurangnya menjadi pemimpin kepada seorang makhluk lemah yang penuh keluh-kesah bernama perempuan. Perempuan atau kaum Hawa itu secara fitrahnya adalah 'lemah' kerana diciptakan daripada tulang rusuk kaum Adam yang bengkok.

Kaum Adam seharusnya memimpin perempuan menuju ke jalan yang lurus, jalan yang benar, jalan yang telah dilalui dan diteladani oleh manusia paling agung iaitu baginda Rasulullah SAW, para sahabat baginda dan para solehin.

Tapi kini aku adalah perempuan yang memilih untuk tidak dipimpin oleh sesiapapun. Aku memilih untuk bertanggungjawab sepenuhnya ke atas diri aku sendiri. Mungkin suatu masa nanti aku kembali untuk dipimpin oleh seorang lelaki. Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Hanya Allah yang benar-benar mengetahui apa yang tersurat dan tersirat kerana DIA Maha Mengetahui setiap apa yang terdetik di dalam hati hamba-hambaNYA.

"Dan Dia Maha Mengetahui segala isi hati" - Surah Al-Hadid (6)


Terima Kasih

My Blogger TricksAll Blogger TricksLatest Tips and Tricks

No comments:

Post a Comment