Pages

23 Nov 2012

Berita Baik Untuk Penggila Durian

Hai...

Kali ini aku nak cerita pasal raja buah. Sudah 2 hari mulut aku berbau durian. Ini semua sebab ada lori menjual durian dekat dengan rumah aku dan aku memang tak boleh tahan air liur menengoknya. Mula-mula aku beli 10 ringgit, dapat 3 biji. Hari ini aku beli lagi 20 ringgit, dapat dalam 7 biji.

Siapa tahu apa khasiat buah berduri ini?

Kalau nak tahu durian kaya dengan asid folat. Sapa yang ada penyakit anemia (kurang darah merah), makanlah durian banyak-banyak, insyaAllah, penyakit itu akan sembuh.

Durian juga kaya dengan fosfat dan zat besi, malah 10X lebih tinggi berbanding buah pisang.

Tak rugi makan durian ok.

Tapi ingat, jangan makan banyak sangat. Nanti tak boleh tidur sebab durian boleh menaikkan tekanan darah!

Durian tinggal lagi 4 biji yang belum dimakan. Apa nak buat? Mungkin aku boleh buat bubur durian atau pulut durian....hrrmm..sedapnya.






Terima Kasih

My Blogger TricksAll Blogger TricksLatest Tips and Tricks

1 comment: