Pages

18 Feb 2012

Penjenayah Pecah Rumah Waktu Siang Pula! Aduhai...

Baru-baru ini rumah aku hampir-hampir dimasuki penyamun@perompak. Kejadian berlaku pada waktu siang di mana hampir semua orang pada ketika itu tiada di rumah kerana keluar bekerja. Encik Suami ketika itu sedang tidur di rung tamu. Encik suami memang time dia tidur siang sebab dia kerja malam.

Bila encik suami bangun dari tidur, dia tengok pintu rumah terbuka dan grill pintu pun juga terbuka. Setelah dicari-carinya mangga, dah terburai semuanya kat atas lantai depan balkoni rumah. Nasib baik tiada apa-apa yang hilang. Mungkin si penyamun terkejut melihat ada orang dalam rumah lalu dia terus cabut lari.

Penyamun yang penakut! kih kih kih...


Beberapa hari selepas itu, kecoh jiran-jiran sekitar rumah aku. Rumah mereka pun kena juga!. Ada yang dak kena pecah sebelumnya lagi. Kiranya rumah aku bukan kunjungan pertama si penyamun ler rupanya.

Modus operandi : WAKTU SIANG.


Jenayah pecah rumah makin berleluasa di KL
Kalau si penyamun buat kerja waktu malam, aku ler pulak yang jadi PENAKUT. Sebabnya malam-malam aku duduk rumah sorang-sorang! Encik suami pergi kerja...


Jangan ganggu hidup aku wahai si penyamun!
Terima Kasih

My Blogger TricksAll Blogger TricksLatest Tips and Tricks

No comments:

Post a Comment